Toledo 2019 - Städtepartnerschaftsverein Coburg

New Sister City Agreement
Message from Mayor Kapszukiewicz

In happier news this week, I was honored to sign a new sister cities agreement with Coburg, Germany. Toledo City Council President Matt Cherry, Bürgermeisterin (Vice Mayor) Frau Dr. Birgit Weber, and I signed the agreement Tuesday during a ceremony at One Government Center.
It is essential, in today’s world, that we celebrate our cultural differences and seek to learn from our shared experiences. Toledo and Coburg are strengthening our economic, educational, and cultural ties, and we are working together to support the growth and well-being of both communities.
Toledo and Coburg first began exploring the feasibility of a sister city agreement in 2016. The Coburg city council unanimously voted in favor of entering into an agreement with Toledo on Sept. 29, 2017. The Greater Toledo International Youth Orchestra performed in Coburg as the first Toledo Sister Cities delegation in June, 2018. I am confident that Toledo and Coburg will have a long and mutually-beneficial relationship.
Übersetzt mit Google
In den glücklicheren Nachrichten dieser Woche hatte ich die Ehre, ein neues Städtepartnerschaftsabkommen mit Coburg zu unterzeichnen. Der Präsident des Stadtrats von Toledo, Matt Cherry, die Bürgermeisterin (Vizebürgermeisterin) Frau Dr. Birgit Weber, und ich haben die Vereinbarung am Dienstag im Rahmen einer Zeremonie im One Government Center unterzeichnet.
In der heutigen Welt ist es wichtig, dass wir unsere kulturellen Unterschiede feiern und aus unseren gemeinsamen Erfahrungen lernen. Toledo und Coburg stärken unsere wirtschaftlichen, erzieherischen und kulturellen Beziehungen und wir arbeiten zusammen, um das Wachstum und das Wohlergehen beider Gemeinden zu fördern.
Toledo und Coburg untersuchten erstmals 2016 die Machbarkeit eines Städtepartnerschaftsabkommens. Der Coburger Stadtrat stimmte einstimmig für den Abschluss eines Abkommens mit Toledo am 29. September 2017. Das Greater Toledo International Youth Orchestra trat als erstes in Coburg auf Delegation der Partnerstädte von Toledo im Juni 2018. Ich bin zuversichtlich, dass Toledo und Coburg eine lange und für beide Seiten vorteilhafte Beziehung unterhalten werden.